UYGUN - SPOTLU SORU BANKASI - TÜRKÇE 8. SINIF
4. BÖLÜM PARAGRAF www.sadikuygun.com.tr 96 1 Gençken yaşam güzel yazılmış bir kitap ya da yazı gibi olmalı diye düşünürdüm. Sonraları, kendini iyi ifade eden cümle gibi olmanın güzel bir yaşam için yeterli olduğunu düşünür oldum. Kırkından sonraysa yaşam anlamlı ve yerinde kullanılan bir sözcükten öte değildi benim için. Hep o sözcüğü kovaladım. Şimdilerde ise yaşamın harf, yalnızca bir harften oluştuğunu düşünüyor, onun için yazıyorum. Bilirsin alfabede sesli ve sessiz harfler olur. Çoğumuz sessiz harfler gibiyiz. Kimimiz sert, kimimiz yumuşak ama sessiz harfiz. Fakat yazarlar, sanatçılar, ressamlar………. Bu metinde boş bırakılan yere düşüncenin akışına göre aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir? A) hiçbir şekilde bir kalıba konulamazlar. B) alfabenin sesli harfleri oldukları için üretirler. C) hayatı olduğu gibi yorumlamazlar. D) düşünmek için sözcükleri tek tek elerler. 2 yaş sendromunun devamı olan 3 yaş sendromunda çocuk, 2 yaş sendromunu atlatamamış demektir. Anne ve babaların en büyük korkularından biri olan 3 yaş sendromunda ev içerisin- de veya dışarıda ebeveyn ve çocuk arasında büyük çatışmalar yaşanmaktadır. Bu çatışmalar hem anne babayı hem de çocukları ciddi anlamda etkilemektedir. Bu dönem, anne ve baba- nın bilinçli olması neticesinde çok zorlanmadan atlatılacak bir dönemdir. 3 yaş sendromunun en büyük nedenlerinden biri, çocuğun artık bir birey olduğunu ve büyü- düğünü fark etmesidir. Artık anne ve babadan yardım almayı kabul etmez çünkü kendisini bir yetişkin gibi görür ve ailenin de bunu kabul etmesi için uğraşır. Kendi düşünceleri, isteklerinin olduğunu ve bunları yapması gerektiğini düşünür. İstediği olmadığı takdirde bir anda ortaya çıkan öfke nöbetleri, oyuncakları veya eşyaları atma, akranları ile kavga etme, eşyalarını kim- seyle paylaşmama, saatler süren ağlama nöbetleri, kendini yerlere atma, kıyafetlerini kendi seçmek istemesi gibi davranışlar 3 yaş sendromunun belirtileri arasındadır. 3 yaş sendromunda ebeveynlere düşen görevlerin başında çocuğa sakin bir şekilde yaklaşıp onunla bir şekilde konuşmaya çalışmaktır. Çocuğun her istediğinin yapılmaması ve neden yapılmadığının da açıklanması, eşyalara ve çevresine zarar veren çocuğun hemen o anda keskin bir ifade ile uyarılması gerekmektedir. Kısacası onların sakin kalması ve bu durumun geçici olduğunu bilerek hareket etmesi sürecin kolay atlatılmasını sağlayacaktır. 2, 3 ve 4. soruları parçaya göre yanıtlayınız. 2 3 yaş sendromunda olan bir çocuğun sergilemiş olduğu davranışlar ile aşağıdaki görseller eşleştirildiğinde hangisi dışarıda kalır? A) B) C) D) 3 Bu parça ile ilgili verilen bilgilerden hangisi yanlıştır? A) Tanık göstermeden yararlanılmıştır. B) Öneri cümlesine yer verilmiştir. C) Karşılaştırmalardan yararlanılmıştır. D) Neden-sonuç cümlesine yer verilmiştir. BÖLÜM DENEME SINAVI 4 Video çözümler için QR kodu okutunuz. 468047
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxMzU=