UYGUN - SPOTLU SORU BANKASI - İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK 8. SINIF

4. ÜNİTE ATATÜRKÇÜLÜK VE ÇAĞDAŞLAŞAN TÜRKİYE © SADIK UYGUN YAYINLARI © www.sadikuygun.com.tr 182 ÜNİTE DENEME SINAVI - 4 1 1930’lu yıllarda Darülfünunun asli görevini yerine getire- mediği düşünülerek bu konuda tarafsız ve isabetli karar verebilmek için İsviçreli bilim insanı Malche (Malşe) görev- lendirilmiş ve ondan bu konuyla ilgili rapor hazırlaması is- tenmiştir. Malche'nin hazırladığı raporda: • Üniversitelerin gelişmesi için dil derslerine ağırlık veril- meli. • Öğretim üyelerinin bilimsel seviyeleri yükseltilmeli. • Kongre ve konferanslar düzenlenerek eğitim desteklen- meli. gibi öneriler yer almaktadır. Rapora göre, yeni oluşturulacak akademik sistemin aşağıdaki özelliklerden hangisine sahip olması bekle- nemez? İTA.8.4.4 A) Çağdaş B) Akılcı ve bilimsel C) Evrensel D) Geleneksel 2 Millet Mekteplerinden Mezun Olan Öğrenci Sayısı (1928 - 1937) Seneler Erkek Kadın Toplam 1928-1929 397.476 199.534 597.010 1930-1931 144.446 43.865 188.311 1932-1933 75.793 15.142 90.935 1936-1937 49.168 8.107 57.275 Başbakanlık Cumhuriyet Arşivi, 030.01./90.559.2 Verilen tablo, aşağıdaki Atatürk inkılaplarından hangi- sinin tamamlayıcısı olan bir gelişmenin verilerini orta- ya koymaktadır? İTA.8.4.4 A) Üniversite Reformu B) Harf İnkılabı C) Öğretimin Birleştirilmesi Yasası D) Medreselerin kapatılması 3 Aşar vergisinin kaldırılması Kabotaj Kanununun çıkarılması TBMM’nin açılması Halifeliğin kaldırılması 1 2 3 4 Emel yukarıdaki oklar yönünde gittiğinde aşağıdaki Atatürk ilkelerinden hangilerine ulaşır? İTA.8.4.1 1 2 3 4 A) Milliyetçilik Laiklik Halkçılık Cumhuriyetçilik B) Halkçılık Milliyetçilik Cumhuriyetçilik Laiklik C) Halkçılık Devletçilik Laiklik Cumhuriyetçilik D) Devletçilik Halkçılık Cumhuriyetçilik Milliyetçilik Videolu çözümler için QR kodu okutunuz. 467130

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxMzU=