UYGUN - SPOTLU SORU BANKASI - İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK 8. SINIF
4. ÜNİTE ATATÜRKÇÜLÜK VE ÇAĞDAŞLAŞAN TÜRKİYE © SADIK UYGUN YAYINLARI © www.sadikuygun.com.tr 182 ÜNİTE DENEME SINAVI - 4 1 1930’lu yıllarda Darülfünunun asli görevini yerine getire- mediği düşünülerek bu konuda tarafsız ve isabetli karar verebilmek için İsviçreli bilim insanı Malche (Malşe) görev- lendirilmiş ve ondan bu konuyla ilgili rapor hazırlaması is- tenmiştir. Malche'nin hazırladığı raporda: • Üniversitelerin gelişmesi için dil derslerine ağırlık veril- meli. • Öğretim üyelerinin bilimsel seviyeleri yükseltilmeli. • Kongre ve konferanslar düzenlenerek eğitim desteklen- meli. gibi öneriler yer almaktadır. Rapora göre, yeni oluşturulacak akademik sistemin aşağıdaki özelliklerden hangisine sahip olması bekle- nemez? İTA.8.4.4 A) Çağdaş B) Akılcı ve bilimsel C) Evrensel D) Geleneksel 2 Millet Mekteplerinden Mezun Olan Öğrenci Sayısı (1928 - 1937) Seneler Erkek Kadın Toplam 1928-1929 397.476 199.534 597.010 1930-1931 144.446 43.865 188.311 1932-1933 75.793 15.142 90.935 1936-1937 49.168 8.107 57.275 Başbakanlık Cumhuriyet Arşivi, 030.01./90.559.2 Verilen tablo, aşağıdaki Atatürk inkılaplarından hangi- sinin tamamlayıcısı olan bir gelişmenin verilerini orta- ya koymaktadır? İTA.8.4.4 A) Üniversite Reformu B) Harf İnkılabı C) Öğretimin Birleştirilmesi Yasası D) Medreselerin kapatılması 3 Aşar vergisinin kaldırılması Kabotaj Kanununun çıkarılması TBMM’nin açılması Halifeliğin kaldırılması 1 2 3 4 Emel yukarıdaki oklar yönünde gittiğinde aşağıdaki Atatürk ilkelerinden hangilerine ulaşır? İTA.8.4.1 1 2 3 4 A) Milliyetçilik Laiklik Halkçılık Cumhuriyetçilik B) Halkçılık Milliyetçilik Cumhuriyetçilik Laiklik C) Halkçılık Devletçilik Laiklik Cumhuriyetçilik D) Devletçilik Halkçılık Cumhuriyetçilik Milliyetçilik Videolu çözümler için QR kodu okutunuz. 467130
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxMzU=