UYGUN - SPOTLU SORU BANKASI - İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK 8. SINIF

3. ÜNİTE www.sadikuygun.com.tr 114 © SADIK UYGUN YAYINLARI © YORUMLU ÖRNEK SINAV SORULARI MİLLÎ BİR DESTAN: YA İSTİKLAL YA ÖLÜM! • Atatürk eğitime önem veren bir liderdi. Bu nedenle Kurtu- luş Savaşı’nın devam ettiği günlerde eğitim alanında Maarif Kongresi’ni düzenledi. 1 1 Mustafa Kemal, Kurtuluş Savaşı’nın en buhranlı gunle- rinde duzenlenen Maarif Kongresi’ndeki konuşmasında “............ eğitim programımız eski devrin saçma sapan ve yaratılış özelliklerimizle hiç de ilgisi olmayan yabancı du- şuncelerden, Doğu’dan ve Batı’dan gelebilen etkilerden uzak, tarihî karakterimize uygun olmalıdır...” demiştir. Mustafa Kemal bu sözleriyle eğitimin, aşağıdaki özel- liklerden hangisine sahip olması gerektiğini vurgula- mıştır? A) Millî B) Karma C) Dinî D) Uygulamalı (Taktik 2’ye göz atın.) • Maarif Kongresi’nde eğitim sisteminin millî bir karaktere sa- hip olmasının önemi vurgulanmıştır. 2 2 Kütahya-Eskişehir Savaşlarının devam ettiği günlerde An- kara’da Maarif Kongresi toplanmıştır. Bağımsızlık müca- delesinin yaşandığı bu dönemde Mustafa Kemal bütün ıs- rarlara rağmen kongrenin ertelenmesine izin vermemiştir. Buna göre Mustafa Kemal’in bu tutumu aşağıdakiler- den hangisine verdiği önemi gösterir? A) Demokratik yönetime B) Millî egemenliğe C) Ekonomik bağımsızlığa D) Eğitim ve öğretime (Taktik 1'e göz atın.) 3 Gerçekten milletimiz, düşmanın hazırlık- larına karşılık vermek için hiçbir özveri- den çekinmedi. Ordumuzu kuvvetlendir- mek için para, insan, silah, hayvan, ara- ba kısacası ne gerekse, son derece istekle verdi. Atatürk bu sözlerini aşağıdakilerin hangisinin sonucu- na dayanarak söylemiş olabilir? A) Hıyanet-i Vataniye Kanunu’nun çıkarılmasının B) Tekâlif-i Milliye Emirlerinin uygulanmasının C) Kuvayımilliye hareketinin başlamasının D) Düzenli ordunun kurulmasının (Taktik 3 ve 6’ya göz atın.) Tekâlif-i Milliye Emirleri: • Ordu-millet dayanışmasının • Millî birlik ve beraberlik duygusunun en güzel örneklerinden biridir. 3 4 Mustafa Kemal Paşa, Millî Mücadele'nin en kritik günleri olan Kütahya-Eskişehir Savaşlarının tüm şiddetiyle devam ettiği günlerde Ankara'da Maarif Kongresi'nin toplanması- nı sağlamıştır. Cehalete karşı savaşın, en az bağımsızlık kadar önemli olduğunu söyleyerek cepheye gönüllü olarak gitmek için Ankara'ya gelen öğretmenleri tekrar okullarına göndermiştir. Bu metne verilebilecek en uygun başlık aşağıdakiler- den hangisidir? A) Cephedeki Öğretmenler B) Ulusal Egemenliğin Önemi C) Maarif Kongresi Kararları D) Atatürk'ün Eğitime Verdiği Önem (Taktik 1'e göz atın.) • Kurtuluş Savaşı’nda halkın bütün yokluklara rağmen Türk or- dusunun ihtiyaçlarını gidermesi büyük bir vatanseverlik örne- ğidir. 4 Videolu çözümler için QR kodu okutunuz. 467078 Savaşa Rağmen Eğitim Kongresi Anadolu İnsanının Büyük Fedakârlığı

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxMzU=