UYGUN - KAZANIM TARAMA TESTİ - KTT - MATEMATİK 8. SINIF
SADIK UYGUN YAYINLARI - 8. SINIF - MATEMATİK - KAZANIM TARAMA TESTİ www.sadikuygun.com.tr www.sadikuygun.com.tr 8. Sınıf Adı : ................................................... Soyadı : ................................................... Sınıfı : ................... Nu.: ........................ K A Z A N I M T A R A M A T E S T İ MATEMATİK ÜNİTE 4 48 1. Dik koordinat düzleminde x = –2, y = 3 doğ- ruları ile eksenler arasında kalan bölgenin alanı kaç br 2 dir? K. 8.2.2.4 A) 6 B) 8 C) 12 D) 16 2. A D C B x y Yukarıdaki koordinat düzleminde gösterilen ABCD karesinin B ve D köşelerinin koordinat- ları sırasıyla (4, –2) ve (–2, 4) olarak veriliyor. Buna göre ABCD karesinin alanı kaç br 2 dir? K. 8.2.2.4 A) 24 B) 28 C) 36 D) 42 3. I. x + 3y = 10 II. 3x – 2y = 2 III. 2y = 2 – 4x IV. 4x = 4 – 3y Yukarıda verilen doğrulardan hangileri (–2, 4) noktasından geçer? K. 8.2.2.4 A) I-II B) II-III C) III-IV D) I-IV 4. x y 5 x y – 3 Yukarıdaki koordinat sistemlerinde verilen doğ- ruların denklemleri hangi seçenekte verilmiştir? K. 8.2.2.4 A) x = 5, y = –3 B) x = 3, y = –5 C) x = –3, y = 5 D) x = –5, y = 3 5. Mühendis Leyla Hanım yönettiği inşaatın sınır- ları olan doğruları belirleyerek inşaatın alanını bulacaktır. A İnşaat B C • İnşaatın A noktası belirlenen koordinat sis- teminde orijin olarak kabul edilmiştir. • İnşaatın BC kenarına ait doğrusunun denk- lemi 3y + 12 = 0 dır. • B noktasının C noktasına uzaklığı 7 br'dir. • Koordinat sisteminde her 1 birim 3 km'ye karşılık gelmektedir. Buna göre, inşaat bölgesinin alanı kaç km 2 dir? K. 8.2.2.4 A) 252 B) 126 C) 28 D) 14 6. Koordinat düzleminde x = –2, y = –4x ve x ek- seninin sınırladığı bölgenin alanı kaç br 2 dir? K. 8.2.2.4 A) 8 B) 12 C) 16 D) 20 7. Aşağıda denklemleri verilen doğrulardan hangisi orijinden geçer? K. 8.2.2.4 A) y = x – 1 B) y – x = –1 C) y = 3x D) y = 2x + 1 8. 4x – 3y + 12 = 0 doğrusunun x eksenini kes- tiği noktanın apsisi aşağıdakilerden hangi- sidir? K. 8.2.2.4 A) –4 B) –3 C) 3 D) 4 Doğrusal Denklemler / Doğrusal Denklemlerin Grafikleri
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxMzU=