UYGUN - FÖY İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK 8. SINIF

3 TEST UYGUN T.C. İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK SINAVA HAZIRLIK FÖYLERİ 1. 1897’de Osmanlı-Yunan Savaşı çıktığında Mus- tafa Kemal henüz 16 yaşındaydı ve Manastır As- kerî İdadisinde öğrenciydi. “Gençlik hayatımın en heyecanlı günlerini, yaşa- dım. Yaşımın küçük olmasına rağmen bu savaşa katılmayı çok istemiştim. Az daha gönüllü müfre- zelerin arasına katılıp gidecektim.” diyen Musta- fa Kemal için aşağıdakilerden hangisi söyle- nebilir? İTA.8.1.3 A) Savaş Manastır’da çıkmıştır. B) Savaşa katılmıştır. C) Askerlik eğitimini tamamen bırakmak istemiştir. D) Vatan sevgisi ve milliyetçi duyguların etkisi ile hareket etmektedir. (Spot 6 ve 18’e göre) 2. Türk, Rum, Bulgar, Sırp, Ermeni ve Yahudilerin bir arada yaşadığı bu şehrin zengin kültürel bi- rikiminden istifade etmiş, şehre ulaşan yayınları takip etme fırsatı bulmuştur. Selanik’in bu özelliklerinin Atatürk’te aşağıda- kilerden hangisine ortam hazırladığı söylene- bilir? İTA.8.1.3 A) Ticaretle uğraşma fikrinin oluşmasına B) İstanbul’a gitme arzusunun artmasına C) Fikrî zenginliğinin ve ufkunun gelişmesine D) Avrupa uygarlığının taklit edilmesi gerektiğine inanmasına (Spot 3 ve 4’e göre) 3. “Özgürlük benim karakterimdir.” Buna göre Mustafa Kemal Atatürk’ün bu sözü ile aşağıdaki kişilik özelliklerinden hangisi ön plana çıkmıştır? İTA.8.1.4 A) İleri görüşlülüğü B) Vatanseverliği C) Komutanlığı D) İnkılapçılığı (Spot 18’e göre) 4. 1914 yılında Mustafa Kemal, Sofya’da Osmanlı elçiliğinde görevli iken I. Dünya Savaşı başladı. Bu görevi sırasında I. Dünya Savaşı’ndaki geliş- meleri takip ediyor ve Osmanlı Devleti’nin savaşa girmemesi gerektiğini dile getiriyordu. Savaşın başlangıcında Almanya’nın yenileceğini çevre- sindekilere açıkça söylüyordu. Bu bilgilerde Mustafa Kemal’in hangi özelliği vurgulanmıştır? İTA.8.1.4 A) Öngörü sahibi olması B) Azimli ve kararlı olması C) İdealist olması D) Çok yönlü olması (Spot 15’e göre) 5. Mustafa Kemal’in fikir hayatının oluşmasında hangisinin etkisi yoktur? İTA.8.1.3 A) Okuduğu askerî okullar B) Tevfik Fikret ve Namık Kemal gibi aydınların düşünceleri C) Ziya Gökalp’ın Türkçülük fikirleri D) Celal Bayar’ın düşünce sistemi (Spot 3, 6 ve 11’e göre) 6. Mustafa Kemal, İstanbul’da vatanın kurtulması amacıyla padişah başta olmak üzere devlet yö- neticileriyle birçok kez görüşmelerde bulundu. Ancak bu görüşmelerden bir netice alamadı. Ar- kadaşlarıyla bir araya gelerek yaptığı toplantılar sonucu vatanın ancak Anadolu’dan başlatılacak bir mücadele ile kurtarılacağı sonucuna ulaştı. Ar- kadaşları Mustafa Kemal’in Anadolu’ya geçme ve Türk milletini işgaller karşısında örgütleme fikrine destek verdiler, onu bu kurtuluş mücadelesinin önderi olarak kabul ettiler. Yukarıdaki parçada Mustafa Kemal’in; I. lider, II. vatansever, III. teşkilatçı özelliklerinin hangilerinden söz edilmektedir? İTA.8.1.4 A) I ve II B) I ve III C) II ve III D) I, II ve III (Spot 12, 17 ve 18’e göre)

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxMzU=