UYGUN - KAZANIM TARAMA TESTİ - SOSYAL BİLGİLER 7. SINIF

7. Sınıf Adı : ................................................... Soyadı : ................................................... Sınıfı : ................... No.: ........................ K A Z A N I M T A R A M A T E S T İ SADIK UYGUN YAYINLARI - 7. SINIF - SOSYAL BİLGİLER - KAZANIM TARAMA TESTİ www.sadikuygun.com.tr www.sadikuygun.com.tr SOSYAL BİLGİLER 2. Ünite: Kültür ve Miras 20 Değişen Dünyada Değişen Osmanlı 1. III. Selim tahta çıktığında Fransa’da Fransız İhtilali gerçekleşmişti. Fransız İhtilali Osmanlı Devleti’ni olumsuz etkilemişti. Özellikle milli- yetçilik akımı, çok uluslu bir yapıya sahip olan Osmanlı Devleti’ni derinden sarsmıştı. Bunun yanında III. Selim tahta çıktığında Osmanlı Devleti hem Avusturya hem de Rusya ile savaş içindeydi. Verilen bilgilere bakılarak aşağıdaki yargı- lardan hangisine ulaşılabilir? K.4 A) Avrupa’da gerçekleşen olaylar sadece Os- manlı Devleti’ni etkilemiştir. B) Dünyada yaşanan gelişmeler, Osmanlı Devleti’ni etkilemiştir. C) III. Selim tahta geçtiğinde Osmanlı Devleti güçlü bir durumdadır. D) III. Selim Yükselme Dönemi padişahıdır. 2. Ben, III. Selim. Duraklama Dönemi’yle birlikte orduda bo- zulmalar başlamıştı. Özellikle Yeniçeri Ocağı’ndaki bozulma- lar savaşların kaybedilmesine neden oluyordu. Bu sebeple Avrupai tarzda bir ordu kurma- ya karar verdim. III. Selim’in sözünü ettiği ordu aşağıdakiler- den hangisidir? K.4 A) Asakir-i Mansureyi Muhammediye B) Nizam-ı Cedit C) İrad-ı Cedit D) Eşkinci Ocağı 3. 1808 yılında padişah II. Mahmut ile ayanlar arasında Sened-i İttifak imzalanmıştır. Sened-i İttifak’ın bazı maddeleri şunlardır: • • • Ayanlar, padişahın emirlerini yerine getire- cekler. Ayanlar, devletin eyaletlerden asker alması- na karşı gelmeyecektir. Ayanlar da devlet adamları gibi anlaşmaya uyacaklardır, uymayanlara karşı birlikte ha- reket edilecektir. Sened-i İttifak’ın bu maddelerinden yola çı- kılarak aşağıdaki yargılardan hangisine ula- şılabilir? K.4 A) Ayanların, devlete bağlılığı sağlanmıştır. B) Ayanlar, padişahın otoritesine bağlı değiller- dir. C) Padişah, devleti yönetme yetkisini ayanlarla paylaşmıştır. D) Ayanlar, padişahtan bağımsız hareket et- mişlerdir. 4. III. Selim tahta çıktıktan sonra orduda düzenle- meler yapmış ve yeni bir ordu kurmuştur. Yeni kurduğu ordunun giderlerini karşılamak ama- cıyla da bir hazine oluşturmuştur. Yukarıda sözü edilen hazine, seçenekler- den hangisinde verilmiştir? K.4 A) İrad-ı Cedit B) Nizam-ı Cedit C) Takvim-i Vekayi D) Mekteb-i Hayriye 5. II. Mahmut Dönemi’nde dinî eğitim veren med- reselerin yanı sıra Avrupai tarzda eğitim veren okullar da açılmıştı. Avrupa’ya eğitim görmek amacıyla öğrenciler gönderilmişti. Medresele- rin yanı sıra Avrupai tarzda eğitim veren okulla- rın açılması bazı sorunlara yol açıyordu. Aşağıdakilerden hangisi paragrafta söz edi- len sorunlardan biridir? K.4 A) Medreselerin eğitim kalitesinin düşmesi B) Toplumda kültür çatışmalarının yaşanması C) Eğitim almaya giden öğrencilerin geri dön- memesi D) Batılı tarzdaki okulların yeterli olmaması

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxMzU=