UYGUN - KAZANIM TARAMA TESTİ - KTT - MATEMATİK 6. SINIF
SADIK UYGUN YAYINLARI - 6. SINIF - MATEMATİK - KAZANIM TARAMA TESTİ www.sadikuygun.com.tr www.sadikuygun.com.tr 6. Sınıf K A Z A N I M T A R A M A T E S T İ MATEMATİK ÜNİTE 4 Adı : ................................................... Soyadı : ................................................... Sınıfı : ................... No.: ........................ 50 1. Okuldaki arkadaşlarının en sevdiği ye- mek türünü araştıran Mine'nin, aşağı- daki türlerden hangisi ile ilgili veri elde etmesi beklenemez? K.6.4.1.1 A) Makarna B) Kızartma C) Elmalı Turta D) Patlıcan kebabı 2. Aşağıdakilerden hangisi iki veri grubu- nu karşılaştırmayı gerektiren bir araştır- ma sorusu olabilir? K.6.4.1.1 A) Okuldaki 5 ve 6. sınıf öğrencilerinin en sevdiği renkler nelerdir? B) Müdürünüzün odasındaki bilgisayarın markası nedir? C) Sınıfınızda en çok okunan kitap türü ne- dir? D) En çok satılan akıllı telefon markası nedir? 3. Bir kafe sahibi, müşterilerinin dinlemek istedikleri müzikleri belirlemek amacıyla araştırma yapmıştır. Bu araştırma sonucunda aşağıdaki ve- rilerden hangisine ulaşılması beklene- mez? K.6.4.1.2 A) Pop B) Komedi C) Rock D) Arabesk 4. Bir pastanede müşterilere, seçilen 4 çeşit tatlıdan en çok hangisini beğendikleri soru- luyor. Bu konu hakkında veri toplamak için hangi yöntem kullanılmaktadır? K.6.4.1.1 A) İstatistik B) Örnekleme C) Rastgele seçme D) Anket yapma 5. Bir okulda, öğrencilerin beden eğitimi dersinde en sevdikleri aktiviteleri be- lirlemek için yapılan araştırmada aşa- ğıdaki sorulardan hangisini kullanmak uygun olur? K.6.4.1.1 A) En çok hangi aktivitede başarılısınız? B) En çok hangi arkadaşınızla oynuyor- sunuz? C) En çok hangi aktiviteden zevk alıyor- sunuz? D) Okulda en sevdiğiniz ders hangisidir? 6. Elif Hanım, yeni alacağı araba için araştır- ma yapmak istiyor. Buna göre bu araştırma için en uygun örneklem aşağıdakilerden hangisidir? K.6.4.1.1 A) Galeri çalışanları B) Trafik polisleri C) Taksi şoförleri D) Arkadaşlar Veri Toplama ve Değerlendirme
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxMzU=