UYGUN - SPOTLU SORU BANKASI - TÜRKÇE 6. SINIF

PARAGRAFTA ANLAM SPOT BİLGİLER 3. BÖLÜM www.sadikuygun.com.tr 80 © SADIK UYGUN YAYINLARI © Videolu çözümler için QR kodu okutunuz. ÖĞRETEN TEST 27 1 ve 2. soruyu karikatüre göre ya- nıtlayınız. 1 Bu karikatür hangi kavram ile il- gili olabilir? A) Dayanışma B) Farklı bakış açıları C) Çevre kirliliği D) Dünyanın güzellikleri (Spot 2 ve 3'e göre) 2 Bu karikatürü kullanarak bir afiş hazırlanırsa afişteki slogan aşa- ğıdakilerden hangisi olabilir? A) Bazen zıtlıkların sonunda aynı noktada buluşulabilir. B) Dünya'nın kirlenmesi sonunu getirir, bu da insanlığın sonu- dur. C) Küresel ısınmayı yok etmek için birlikte hareket edelim. D) Okların gösterdiği yönler, takip edilmesi gereken yönlerdir. (Spot 2 ve 3'e göre) 3 En sevdiğim kahvaltıyı hazırlamak için önce bir kâseye sütü dökerim. Sonra favori meyvem olan çilek- leri doğrayıp içine atarım. Çilekler sütün içinde çok güzel görünürler. En sonunda afiyetle yerim. Aşağıdaki görsellerden hangisi verilen paragraftaki aşamalar- dan birine ait değildir? A) B) C) D) (Spot 2'ye göre) 4 Öğretmen Mühendis Diğer Mimar Doktor 30% 15% 25% 25% 5% Gra kte 30 kişilik bir sınıfın meslek seçimleri verilmiştir. Verilen grafiğe göre hangi yorum yapılırsa yanlış olur? A) Sınıfın çoğunluğu öğretmen ol- mak istiyor. B) Mühendis olmak isteyenlerin sayısı, mimar olmak isteyenler- den fazladır. C) %5'lik dilimdeki öğrenciler sa- natçı olmak istiyor. D) Doktor olmak isteyenlerin sayı- sı, öğretmen olmak isteyenler- den azdır. (Spot 1'e göre) 1 Grafik Yorumu: Tablo hâlindeki bilgilerin şekil, resim ve çizgilerle göste- rilmesine grafik denir. Çeşitleri: a) Çizgi grafiği Çözülen Soru Sayısı Günler Pzt. Salı Çrş. 90 100 80 b) Sütun grafiği Öğrenci Sayısı Sınıflar 5.sınıf 6.sınıf 7.sınıf 100 120 80 c) Pasta grafiği %37,5 %25 %12,5 %12,5 %12,5 Türkçe Sosyal Matematik İngilizce Fen Bil. Dersler Görsel Okuma ve Grafik, Tablo Yorumu

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxMzU=