UYGUN - SPOTLU SORU BANKASI - TÜRKÇE 6. SINIF

5. BÖLÜM www.sadikuygun.com.tr EDEBİYAT BİLGİLERİ 122 Adı T.C. ................................. Valiliği ................................. Ortaokulu Ders Türkçe Soyadı Yıl 20... - 20.. Sınıf/Şube Sömestir/Yazılı Numarası Aldığı Not HAZIR MISIN 5 Eğitim sistemimizde üniversiteye gelene kadar zorlu bir yarış gerçekleşmektedir. Yarışı başarıyla bitire- rek, sözüm ona üniversiteye kapağı atınca(!) büyük bir çoğunluk için önceki heyecan, hırs sönmektedir. Sistemin bir parçası olan eğitimciler için de aynı şey söz konusu. Halihazırda popüler olan; sorgulaya- rak, araştırarak, bilgisayar destekli öğrenme modeliyle öğrencilere eğitim-öğretim verilmesi fikridir. Ama öncelikle eğitimcilerin bu felsefeye sahip olması gerekmez mi? Eğitim fakültelerinden yeni mezun olarak öğretmenlik mesleğine başlayan öğretmenle, bu mesleğe yıllarını vermiş öğretmen arasında, özellikle de bilgi bakımından epey farklılık var. Eğitimde fiziki ve teknik donanımdan daha önemli olan insan unsuru- dur. Eğitim ve öğretimin temel faktörü öğretmen ve öğrencidir. Devamlı olarak öğrencileri nasıl eğiteceğiz konusu üzerinde yoğunlaşıyoruz. Eğitimcilerin eğitilmesiyse hep gözden kaçıyor. Eğitimciler okuldan al- dıkları bilgiyle yetinmemeli, kendisini yenilemeli, yeni fikirlere açık olmalı, sokaktaki insandan daha farklı düşünebilmelidir. Zor da olsa bir yerden başlamamız gerektiğini düşünüyorum. (1, 2, 3 ve 4. soruları metne göre yanıtlayınız.) 1 Bu metinde yazar neyden söz etmektedir? …………………………………………………………………………………………………………………………… 2 Bu metnin türünü nedir? Kısaca açıklayınız. …………………………………………………………………………………………………………………………… 3 Bu metinde yazarın yakındığı durum nedir? …………………………………………………………………………………………………………………………… 4 Aşağıdaki hikâyenin, hikâye unsurlarını yazınız. Yangın yarım saatten beri devam ediyordu. Fakat mahallenin ahalisi iki ev sonra söneceğine inanıyorlardı. Çünkü bir değerli kişinin türbesi vardı. Mümkün değil, o tutuşmazdı! Şiddetli bir kıble rüzgârı esiyor, alevleri, kıvılcımları saçan tahta parçalarını, türbenin altındaki evlerin çatılarına fırlatıyordu. İtfaiye bölüğü, tulumba- lar son gayretlerini sarf ediyorlardı. Polisler etrafı ablukaya almışlar, kaçırılan eşyanın yağmasına meydan vermiyorlardı. Çiroz Ahmet etrafına bir göz gezdirdi. Bu kaşarlanmış bir külhanbeyi idi. Onca yangın demek, vurgun demekti. Ama mahalle çok fakirdi. Biliyordu ki şu yanan zavallı kulübeciklerin içinde yatak yorgandan başka bir şey yoktu. Halbuki vurgunda âdet “yükte hafif, pahada ağır şeyler”i bulmaktı. OLAY KİŞİ YER (MEKÂN) ZAMAN Eğitimcilerin eğitilmesinin gerekliliğinden Eleştiridir. Bir konuyu, bir yapıtı doğru ve yanlış yönleriyle bulup göstermek amacıyla yazılır. Devamlı olarak öğrencilerin nasıl eğitileceği konusunun üzerinde yoğunlaşması. Mahalledeki yangın Malalle ahalisi Polisler İtfaiyeciler Çiroz Ahmet Mahalle Belli değildir

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxMzU=