UYGUN - SPOTLU SORU BANKASI - SOSYAL BİLGİLER 5. SINIF

BİLİM, TEKNOLOJİ VE TOPLUM 4. ÜNİTE www.sadikuygun.com.tr 126 Videolu çözümler için QR kodu okutunuz. ÜNİTE DENEME SINAVI - 9 1 Sosyal bilgiler dersinden, “Türkiye’de kırsal alanda ve kentlerde yaşayan nüfus miktarı” konulu bir araştırma ödevi alan öğrenciler aşağıdaki çalışmaları yapmışlardır: Okulumuzun kütüphanesindeki kitapları ve Genel Ağ’daki site- leri tarayarak ülkemizdeki nüfusun % 7,3’ünün kırsal kesimde, %92,7’sinin kentlerde yaşadığını öğrendim. Nilay Kerem Gizem Genel Ağ’da ülkemizin nüfusuyla ilgili bilgi veren bütün siteleri araş- tırdım ve elde ettiğim bilgileri birbirleriyle karşılaştırdım. İş imkân- larının fazla olması ve eğitim şartlarının gelişmiş olması nedeniyle nüfusun daha çok kentlerde toplandığı bilgisine ulaştım. Ülkemizde nüfusun büyük bir kısmı şehirlerde yaşar. Bu bilgiye Ge- nel Ağ’da karşıma çıkan ilk siteden ulaştım. Buna göre öğrencilerden hangilerinin verdiği bilginin güvenilir olduğu söylenebilir? SB.5.4.2 A) Yalnız Nilay B) Nilay ve Kerem C) Nilay ve Gizem D) Kerem ve Gizem 2 Biz eskiden bir mektup gönderip onun cevabını almak için haftalar- ca bazen aylarca beklerdik. Ama şu an teknolojik aletler sayesin- de anında mesaj gönderip birkaç saniye içinde cevap alınabiliyor. Dünyanın öbür ucundaki insanlarla bile rahatça iletişim kurulabili- yor. Uzak çevremiz artık yakın çevremize dönüştü. Teknolojinin en önemli katkısı aslında budur. Ancak teknolojinin bu kadar gelişmesi beraberinde bazı sorunları getirdi. Aynı evin içinde herkes eline bir telefon alıyor, aile üyeleri ve arkadaşlar birbirleriyle sohbet etmiyor. Kemal Bey’in bu sözlerine bakılarak, I. Teknoloji kullanımının sosyalleşme üzerinde hem olumlu hem de olumsuz etkileri vardır. II. Teknolojik iletişim araçlarının kullanımı insanlar arasındaki yüz yüze ilişkileri azaltmıştır. III. Teknolojik cihazların fazla kullanımı insanların sağlığı üzerinde olumsuz etkiler meydana getirir. yargılarından hangilerine ulaşılabilir? SB.5.4.1 A) I ve II B) I ve III C) II ve III D) I, II ve III

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxMzU=