UYGUN - BİLGİLİ ÖN TEST - SOSYAL BİLGİLER 6. SINIF
www.sadikuygun.com.tr SADIK UYGUN YAYINLARI www.sadikuygun.com.tr www.sadikuygun.com.tr 1 Mahallemizde bulunan su boruları oldukça eskimiş ve sürekli patlayıp duruyor. Tamir için gelen görevliler tamir işlemi bitene kadar sularımızı kesiyor. Bu durum aylardır devam ediyor. Sözü edilen duruma çözüm arayan ma- halle sakinlerinin seçeneklerde verilen kurumlardan hangisine başvurması doğ- ru değildir? SB. 6.1.5. A) Belediye B) Kaymakamlık C) Tüketici Hakları Mahkemesi D) Muhtarlık 2 • Kişinin temel haklarından biridir. • Kişinin bilgi edinme amaçlı kullandığı si- yasi bir haktır. • Kişi yaşadığı sorunlara karşı bu hakkını kullanarak çözüm üretir. Yukarıda verilen özellikler temel hakları- mızdan hangisine aittir? SB. 6.1.5. A) Kişi dokunulmazlığı hakkı B) Seçme ve seçilme hakkı C) Yaşama hakkı D) Dilekçe hakkı 3 Satın aldığımız bir ürün hatalı ya da arızalı çıktığında bu ürünü iade etmek isteriz. Fa- kat mağaza yetkilileri bu ürünü değiştirmek istemezlerse isteğimizi tartışarak yerine ge- tirmeye çalışmamalıyız. Böyle davranmamız durumunda çatışma ve gerginlik yaşanması olasılığı artacaktır. Bu durumdan çevremiz- deki insanlar da rahatsız olurlar. Böyle bir sonuca yol açmamak için hakkımızı yasal yollardan aramalıyız. Bu paragrafta hak aramada aşağıdakiler- den hangisinin önemi vurgulanmıştır? SB. 6.1.5. A) Fatura ya da fiş almanın B) Hukuksal süreci işletmenin C) Mağaza sahibini uyarmanın D) Ürünü tamir ettirip kullanmaya devam et- menin 4 Aldığımız herhangi bir ürünün bozuk ya da hatalı çıkması durumunda ürünü değiştirme ve iade etme hakkına sahibiz. Ürünün değiş- tirilmesi veya iadesini istetemiz durumunda durumunda satıcıya mutlaka fiş ya da fatu- rayla birlikte gitmeliyiz. Tüm şartları sağla- dığımız hâlde satıcı firma ürünün değiştiril- mesini ya da iadesini gerçekleştirmiyorsa bu durumun düzeltilmesi için birçok yere başvu- rabiliriz. Aşağıdakilerden hangisi bu gibi durum- larda başvurabileceğimiz kurumlar ara- sında yer almaz? SB. 6.1.5. A) Muhtarlıklar B) Tüketici Hakları Mahkemesi C) Tüketici Hakları Derneği D) İl/İlçe Hakem Heyeti BİLGİ: Haklarının ne olduğunu bilen bilinçli bireylerden olu- şan toplumlarda karşılaşılabilecek sorunlar azalır. Şahıs- lardan hatta devlet kurumlarından kaynaklanan sorunlar ile karşılaştığımızda neler yapmamız gerektiğini bilmeliyiz. Kar- şılaştığımız sorunları çözerken haklarımız ve sorumlulukları- mız doğrultusunda hukuka uygun hareket etmeliyiz. 5 Ayşe çok beğendiği telefonu mağazada gör- müş ve almıştır. Ancak eve gittiğinde telefo- nun İnternet bağlantısının bir türlü sağlana- madığını görmüştür. Telefonu değiştirmek için faturasıyla birlikte mağazaya gitmiştir. Mağaza sorumlusu telefonu değiştireme- yeceğini, ürünün kendisi tarafından bu hâle getirilmiş olabileceğini söylemiştir. Ayşe bu durumda Tüketici Hakları Mahkemesine başvuracağını söylemiştir. Yaşanılan durumla ilgili aşağıdakilerden hangisi söylenemez? SB. 6.1.5. A) Ayşe bilinçli bir tüketicidir. B) Mağaza sorumlusu tüketici haklarını ihlal etmiştir. C) Ayşe haklarını bilmektedir. D) Mağaza sorumlusu ürünü değiştirmek zo- runda değildir. SORUNLARIMIN ÇÖZÜMÜNÜ BİLİYORUM 05 1. ÜNİTE
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxMzU=