UYGUN - BİLGİLİ ÖN TEST - SOSYAL BİLGİLER 5. SINIF
www.sadikuygun.com.tr SADIK UYGUN YAYINLARI www.sadikuygun.com.tr www.sadikuygun.com.tr 5. ÜNİTE 07 BİLİNÇLİ TÜKETİCİ 1 TÜKETİCİ HAKLARININ İHLALİNDE BAŞVURUDA BULUNULABİLECEK MERKEZLER ? ? ? Bu şemada “?” ile gösterilen yerlere aşağıdakilerden hangisi getirilemez? SB. 5.5.6. A) ALO 175 Şikâyet Hattı B) Nüfus Müdürlüğü C) İl/İlçe Hakem Heyeti D) Tüketici Hakları Derneği 2 Çetin, bir mağazaya giderek yeni bir cep telefonu satın aldı. Kasaya gidip ürünün ücretini ödeyeceği sırada fatura isteme- diğini, cep telefonun ücretinde indirim yapılıp yapılamayacağını sordu. Mağaza yetkilisi, Çetin’in bu isteğini kabul ederek normalde 2000 TL olan telefonu 1750 TL’ye satın alabileceğini söyledi. Aradan üç ay geçtikten sonra Çetin’in telefonu arızalandı. Telefonunu yetkili servise gö- türüp garanti kapsamında ücretsiz tamir ettirmek istedi. Fakat elinde faturası ol- madığı için servis yetkilileri ücretsiz ta- mir hizmeti veremeyeceğini söyledi. Verilen ifadelerden hareketle, I. Çetin, fatura istemediği için tüketici olarak sorumluluğunu yerine getir- memiştir. II. Yapılan alışverişte ülke ekonomisine zarar verecek bir gelişme yaşanmış- tır. III. Yetkili servis, Çetin’in telefonunu üc- retsiz tamir etmeyerek tüketici hakla- rını çiğnemiştir. yargılarından hangilerine ulaşılabilir? SB. 5.5.6. A) I ve II B) I ve III C) II ve III D) I, II ve III 3 Serap Hanım, bir mağazaya giderek çamaşır makinesi satın almıştır. Aldığı çamaşır makinesi birkaç gün sonra bo- zulmuştur. Makineyi aldığı mağazaya gi- derek ürünün değiştirilmesini talep eden Serap Hanım’a mağazadaki görevliler bir şey yapamayacaklarını ifade etmiş- lerdir. Buna göre Serap Hanım, aşağıdaki- lerden hangisini yaparsa etkin bir va- tandaşlık örneği sergilemiş olur? SB. 5.5.6. A) Firmanın genel merkezine gidip yetki- lilerle tartışırsa B) Yeni bir çamaşır makinesi alırsa C) Çamaşır makinesinin garanti belgesi, faturası ve bir dilekçe ile tüketici der- neklerine başvurursa D) Çamaşır makinesini mahalledeki ta- mircide tamir ettirirse BİLGİ: Tüketici hakları, Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun ile garanti altına alınmıştır. Yaşanılan sorunun satıcı ile çözülememesi durumunda tüketicilerin yasal haklarını kullanma hakkı vardır. Tüketiciler ürüne ait belgeler ile bi- likte (fiş ya da fatura varsa garanti belgesi) Tüketici Hakem Heyetleri ve Tüketici Mahkemelerine dilekçe ile başvurabilir. 4 Geçen hafta bir mağazadan al- dığım bilgisayar, aldıktan iki gün sonra bozuldu. Bilgisayarı, aldığım mağazaya geri götür- düm ve yenisiyle değiştirilmesi- ni talep ettim. Fakat bu önerim kabul edilmedi. Ben de bir di- lekçeyle beraber Tüketici Hak- ları Mahkemesine başvurmaya karar verdim. Buna göre Esra Hanım’ın yazdığı di- lekçede, aşağıdaki bilgilerden hangi- sinin bulunması beklenmez? SB. 5.5.6. A) Esra Hanım’ın yaşı B) Dilekçenin yazıldığı tarih C) Esra Hanım’ın iletişim bilgileri D) Şikâyetin yapılma neden ve gerekçe- leri
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxMzU=