UYGUN FASİKÜL - 3. SINIF FEN BİLİMLERİ
17. İzmir Batı Doğu Çocuklar, Dünya’nın şekli küreye benzer. O nedenle İzmir’den kal- kan bir uçak sürekli batıya gider- se tekrar İzmir’e varır. Öğretmen, yukarıdaki örneği verdik- ten sonra öğrencilerinden bu konu ile ilgili benzer modellemeler yapmala- rını istemiştir. Hangi öğrencinin yaptığı çalışma doğrudur? F.3.1.1.2. A) Salıncak modelinde görül- düğü gibi salıncağı arkaya itersem yine öne gelir. Ömer B) Yay modellinde olduğu gibi yayı aşağıya doğru çekersem bırakınca eski hâline gelir. Buse C) Bir topun üzerindeki oyun- cak arabayı yönünü değiş- tirmeden sürersem tekrar başlangıç noktasına gelir. Deniz 18. Simge, ailesi ile birlikte pikniğe gitti. Yemyeşil kırlarda koştu. Koşarken rüz- gârı yüzünde ve saçlarında hissetti. Simge’nin yüzünde ve saçlarında hissettiği rüzgâr Dünya’nın hangi katmanında oluşur? F.3.1.2.2. A) Hava B) Kara C) Su 19. Ay tutulması sırasında Dünya’nın gölgesi Ay’ın üzerinde yuvarlak bir biçimde belirir. Güneş Dünya Ay Gölge Ay tutulması Bu olay bize neyi kanıtlar? F.3.1.1.1. A) Dünya’nın gölgesi yuvarlaksa ken- disi de yuvarlaktır. B) Dünya’nın gölgesi aslında düzdür. Ama Ay çok küçük olduğu için yu- varlak gibi görünür. C) Oluşan gölge Dünya’nın değil, Gü- neş’in gölgesidir. 20. Dünya’daki karaları sarı, suları mavi renk ile belirtmek isteyen Melis büyük bir model hazır- lamıştır. Modelin her parçası 5 m ku- maş ile kaplanmaktadır. Melis 12 m mavi, 8 m sarı kumaş almıştır. Bu durumda aşağıdakilerden han- gisi doğru olur? F.3.1.2.3. A) Karaları göstermek için kumaşı ye- terli gelmez. B) Suları göstermek için 3 m daha ku- maşa ihtiyaç vardır. C) Kumaşlar hem suları, hem karaları göstermek için yeterlidir. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 A B C 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 A B C 3. Sınıf Fen Bilimleri 28
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxMzU=