UYGUN - SPOTLU SORU BANKASI - MATEMATİK 12. SINIF

© SADIK UYGUN YAYINLARI © SADIK UYGUN YAYINLARI © SADIK UYGUN YAYINLARI © SADIK UYGUN YAYINLARI © SADIK UYGUN YAYINLARI © SADIK UYGUN YAYINLARI © SADIK UYGUN YAYINLARI © SADIK UYGUN YAYINLARI www.sadikuygun.com.tr 142 3. ÜNİTE 100 ÜSLÜ SAYILAR YORUMLU SINAV SORULARI 1. İki bölmeli dikdörtgenler prizması şek - lindeki bir buzdolabının alt bölmesi 1,5 metre, üst bölmesi ise 0,5 metre yüksek - liğindedir. Buzdolabının üst bölmesinin üzerine şeklindeki bir süs aşağıdaki gibi yapıştırılıyor. Buna göre, yapıştırılan bu süsün yer - den yüksekliği metre türünden aşağı - dakilerden hangisi olabilir? A) ñ 2 B) ñ 3 C) ñ 5 D) ñ 6 E) ñ 7 Çözüm: Buzdolabı süsünün yerden yüksekliği h br olmak üzere, 1,5 ≤ h ≤ 1,5 + 0,5 1,5 ≤ h ≤ 2 ⇒ 2 3 ≤ h ≤ 2 h 4 9 4 ≤ ≤ 2 ,2 25 ≤ h ≤ 2 h = ñ 3 ola- bilir. Yanıt B'dir. (Taktik 3'e göz atalım.) 2. 27 3 1 12 + işleminin sonucu kaçtır? A) 3 2 B) 5 3 C) 2 1 D) 3 E) 6 Çözüm: . 2 3 10 3 3 5 3 = = 27 3 1 12 3 3 3 2 3 3 10 3 2 3 + = + = (3) 1 3 ( ñ 3) Yanıt B'dir. (Taktik 1 ve 2'ye göz atalım.) 3. a b c 2 45 5 18 8 20 = + = + = + olduğuna göre, aşağıdaki sıralamalar - dan hangisi doğrudur? A) a < b < c B) b < a < c C) c < b < a D) b < c < a E) c < a < b Çözüm: a = ñ 2 + ò 45 ⇒ a 2 = 2 + 45 + 2 ò 90 b = ñ 5 + ò 18 ⇒ b 2 = 5 + 18 + 2 ò 90 c = ñ 8 + ò 20 ⇒ c 2 = 8 + 20 + 2 ò 160 a 2 = 47 + 6 ò 10 b 2 = 23 + 6 ò 10 c 2 = 28 + 8 ò 10 olduğundan b < c < a olur. Yanıt D'dir. (Taktik 3'e göz atalım.) 4. 2 2 54 3 : işleminin sonucu kaçtır? A) 2 B) 3 C) 6 D) 4 3 E) 9 3 Çözüm: 2 2 54 2 2 54 2 2 9 6 3 3 6 2 6 3 2 6 : : : : = = 2 2 3 3 3 3 3 3 3 3 6 3 6 6 3 2 1 : = = = = = Yanıt B'dir. (Taktik 4'e göz atalım.) a b a b a b a b n n n n n n : : = = 1 b a b a b = 2 a 2 > b 2 > c 2 ise a > b > c olur. a tam sayı ve ñ b reel sayı için, a 2 > ( ñ b) 2 ⇒ a > ñ b a 2 < ( ñ b) 2 ⇒ a < ñ b 3 a b a a b a m n n n k k m n m m n : = = : : : 4 Sınavlarda doğrudan konunun özelliklerine yönelik soru gelebileceği gibi denklem şeklinde de gelebilir. Köklü sayıları, üslü sayılara çevirmekte bir çözüm yöntemi olsa da genelde bu yöntem uzun ve zahmetlidir. Konunun özellikleriyle soruları çözmek en doğru olanıdır. MATEMATİK ÖĞRETMENLERİMİZİN SINAV SORULARI HAKKINDA GÖRÜŞLERİ KÖKLÜ SAYIL

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxMzU=