konu anlatımlı test, çözümlü matematik soruları, Kare Kod, konu anlatımlı dersler, lgs sınav sonuçları, LGS Kitapları, 6 sınıf konu anlatımlı testler, lgs cevap anahtarı, Konu Testi, Soru Anlatımları, Yorumlu sınav sorusu, Z Kitap, Ünite Değerlendirme Testleri, spotlu soru bankası, ayt hazırlık, tyt hazırlık, ayt hazırlık seti, tyt hazırlık seti, spotlu soru bankası, lgs hazırlık, en iyi lgs kitapları, spot soru bankası

Sadıkuygun Eğitim Yayınları


Üye Girişi Bayi Girişi Uygun Akademiye Giriş Yap

Çocuklarda Tuvalet Eğitimi

Anne babaların en çok üzerinde durduğu konulardan biri çocuklarda tuvalet alışkanlığını kazandırma olup , ayrıca tuvalet eğitimi anne baba tarafından uygun şekilde verilmediğinde ilerde çocuğun psikolojisinde olumsuz etkiler oluşturabilmektedir.


Tuvalet eğitimin amacı, çocuğun tuvalete gitme davranışını kontrol etmesidir.

12-15 aylar bu eğitim için uygundur. 1-1,5 yas arasında başlatılan eğitim, anne-cocuk arasında bir çekişmeye-güç savaşına dönüştürülmemelidir.


*Öncelikle çocuğunuzun hangi saatler de tuvalete gittiğini ve ne kadar süre de tuvalette kaldığını tespit ediniz.
*Onunla birlikte tuvalete gitmeli, onu tuvalete oturtarak yanında beklemelisiniz.
*Tuvaletini yapmıyor ise 10 dakikadan fazla tuvalette beklemeyiniz. Bu 3 basamak çocuğunuzun tuvalet ihtiyacı hissettiğinde nereye gitmesi ve ne yapması gerektiği konusunda yol göstericidir. Daha sonra, çocuğunuzu kendi kendine tuvalete gitmesi konusunda desteklemelisiniz. Aşağıdaki her bir basamakta basari saglamadan digerine gecmeyin.
*Tuvalete götürerek oturun ancak yanında beklemeyin. Ellerini kendisi yıkamalı.
*Tuvaletin kapısında getirin, içeri kendisi girmeli. Tuvaletini yaparsa onu güzel bir söz veya davranış ile ödüllendirin.
*Bu basamakta çocuğunuz tuvalete kendi başına gitmeli. Kendi kendine gittikten sonra kapıyı kapatınız.


Bu süreçte çocuğunuzu gösterdiği gayret ve çabalardan dolayı ödüllendiriniz, övünüz. Kendi başına bir seyler başarma duygusu hoşuna gidecektir. Ancak çocuğunuz korkar ve tek başına tuvalete gitmek istemezse ısrarcı olmayınız. Buraya kadar başardığını, gerisini de başarabileceğini söyleyerek onu yüreklendiriniz.

Bir basamağı başarmadan diğerine geçmeyiniz.

Başarısız oldugunuz basamakta gerekiyorsa bir alt basamağa dönerek yeniden başlayınız.

Kaynak : cocukpsikolojisi.net

DİĞER YAZILARIMIZ

2. İzmir Kitap Fuarı Etkinliklerimiz

2. İzmir Kitap Fuarı Etkinliklerimiz

2. İzmir Kitap Fuarı –  28 Ekim-5 Kasım 2023 Fuar İzmir-Gaziemir Sadık Uygun Yayınları Etkinlikler Söyleşi: “Çocuklar İçin Felsefe Öyküleri ve Soru Sorma Cesareti” ...

Açılıyor işte okullar!

Açılıyor işte okullar!

Oysa yaz ne güzeldi! Kırlar, parklar ne güzeldi! Ah, sınırsız koştuğunuz keçiyolları, sokaklar, caddeler; dizlerden, dirseklerden yükselen sızı ne güzeldi! Haftada bir karış ...

LGS Matematik’te neler beklemeliyiz?

LGS Matematik’te neler beklemeliyiz?

  8. sınıf LGS Matematik Testi, mantık ve muhakemenin çok yoğun olduğu sorulardan oluşuyor. İlk defa geçen yıl bu türde uygulanan sınavın sorularına baktığımızda; ...

Çocukların Okulla İlgili Yaşadığı Sorunlar

Çocukların Okulla İlgili Yaşadığı Sorunlar

1. Çocuğum matematik işlemlerini nasıl yaptığını neden açıklayamıyor? – Çocuğunuzun bu yaşta çözüm yolunu anlatmak konusunda zorlanması normaldir. – Akıl yürütme ...

Okulöncesi Çocuğun Yaşadığı Bazı Sorunlar

Okulöncesi Çocuğun Yaşadığı Bazı Sorunlar

1. Anasınıfına giden, çok hareketli olan ve yerinde duramayan çocuğum hiperaktif olabilir mi? – Her hareketli çocuk, hiperaktif çocuk değildir. Hiperaktif çocuk; dalgın, ...

Okula Başlama ve Uyum Süreci

Okula Başlama ve Uyum Süreci

1. Çocuklar Okula Başladıklarında Neden Zorlanırlar? Okul her çocuk için yeni bir yaşam alanıdır. – Bu yeni yaşam alanı içerisinde aynı yerde 40 dakika oturma, – ...

Sadıkuygun Eğitim Yayınları Whatsapp Nasıl Yardımcı Olabiliriz.