KAPAT
BU YAZIYI ARKADAŞINA GÖNDER
Arkadaşınızın Email Adresi :
Adınız ve Soyadınız :
Sizin Email Adresiniz :
Varsa Yorumunuz :
Güvenlik Doğrulaması :
5 + 6 =
8. Sınıf T.C. İnklap Tarihi ve Atatürkçülük Soru Anlatımlı
arkadaşıma gönder yazdır
 
   

Eğitimde gerçekleşmesi istenen davranışların basitten karmaşığa, somuttan soyuta doğru birbirinin ön koşulu olacak şekilde aşamalı sıralanmasına taksonomi denir. Biz de T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük (Sosyal Bilgiler) Soru Anlatımlı kitaplarımızı Bloom taksonomisinin altı basamağına göre hazırladık.

Nedir bunlar?

1. Bilgi basamağı

2. Kavram basamağı

3. Uygulama basamağı

4. Analiz basamağı

5. Sentez basamağı

6. Değerlendirme basamağıdır.

Öğrencinin ne öğreneceğini bilme hakkı olduğunu düşündük. Bu düşünceyle öğretmenin de öğrencinin de ne öğreneceğini “kazanımları” konu başlarına yazarak gerçekleştirdik. Böylece gereksiz bilgi aktarımının ve eksik bilgi vermenin önüne geçmiş olduk. Öğretmen bu sınıfta ne öğretecek, öğrenci bu sınıfta ne öğrenecek daha işin başında belirlenmiş oldu.

Kitabımızda formatı yayınevimize tescilli olan bir yöntem kullandık.

«Kazanımlardan onlarca soru çıkarıp her soruya ait bilgiyi sorunun hemen altına yazdık. Bilgileri öğrenciyle diyalog içinde verip yer yer öğrenciye, “Ne, Neden, Nasıl, Niçin, Kim?” gibi sorular sorarak öğrenciyi konunun içine çektik. Öğrencinin öğrenirken sorgulamasını, düşünmesini ve yorum yapmasını amaçladık. Soruları sorarken öğrencinin Evet ya da Hayır diyebileceği kutuları sorunun hemen altına koyduk. Öğrencinin soruya evet ya da hayır demesini istedik. Hemen sorgulamaya geçip “Neden?” böyle dediğini sorduk. Biraz bekleyip “Çünkü” girişiyle nedenini açıkladık. Öğrencinin çıkarımıyla, yazarın çıkarımının birleştiği noktada “Öyleyse” girişiyle yeniden pekiştirici açıklamalarda bulunduk.

«Konular, sorular ve yanıtlarıyla anlatılırken yeri geldikçe SBS formatına göre hazırlanmış çoktan seçmeli örnek sorular sorduk. Bu örnek sorularda çözümü detaylarıyla verdik.

«Konuların çeşitli yerlerinde İNCELEYELİM kutuları oluşturduk. Bu kutularda konu içinde detayı verilmeyen bilgileri anlattık. Örneğin Mustafa Kemal Atatürk’ün babasının Ali Rıza Efendi olduğunu biliriz. Kitaplar bunu yazar ama Ali Rıza Efendi kim? Hiç anlatılmaz. Biz tüm kitap boyunca konu içinde geçip de öğrencinin merak edeceği veya öğretmenin derste anlatması gereken bu konuları İNCELEYELİM kutuları ile verdik.

8

28

«Konu içinde, öğrenciyi olayın içinde yaşıyormuş gibi hissetmesi böylece daha kolay ve kalıcı öğrenebilmesi için konu ile ilgili OKUMA PARÇASI hazırladık.

«Konular anlatırken bol ve kaliteli görsel materyal kullandık. Görsellerimizi ressamlara çizdirdik.

107

«Konuların genelinde gerçek resimler kullandık.

174

8

«Konuları anlamayı ve çeşitli yerlerde karşılaştırmayı kolaylaştırmak için özet şeklinde tablolar oluşturduk.

170

171

Her ünitenin sonunda ünite ile ilgili sorular sorup DOĞRU-YANLIŞ olduklarını öğrenciye seçtirdiğimiz ifadeler yazdık. Soruların yanıtlarını tersten okunacak şekilde bir kutuda aynı sayfada verdik.

91

Ünite ile ilgili kavramlarla tamamlanabilecek BOŞLUK DOLDURMA etkinlikleri hazırladık. Bu çalışmada da yanıtları tersten okunacak şekilde aynı sayfanın altında verdik.

310

KAVRAM HARİTASI ile üniteye kuşbakışı bir görüntüyle bakıp konuların birbirleriyle ilişkilendirilmesini amaçladık. Kavram haritasında boş bırakılan yerlerin doldurulmasını öğrenciye bıraktık.

204

SÖZCÜK AVI etkinliğiyle ünite ile ilgili kavramları kutular içinde harflerini karışık olarak verip öğrenciden bulmasını istedik. Sonunda kalan harflerden yine ünite ile ilgili sürpriz kelimeyi öğrenciye buldurduk.

141

Ünitede geçen kavramlarla ÇENGEL BULMACA oluşturduk ve bulmacayı öğrencinin keyifle çözmesini istedik.

94

Ünite içinde geçen kavramların, tarihi olayların ve bilgilerin eşleşeceği EŞLEŞTİRME sayfaları hazırladık.

92

Bunların dışında ETKİNLİKLER başlığı altında bir sayfa içinde görsel etkinlikler, boşluk doldurma, eşleştirme, harita üzerinde işaretleme gibi çalışmaların olduğu sayfalar hazıladık.

26

Bütün etkinliklerin çözümlerini kitabımızın son sayfalarına yerleştirdik.

YAZILI SORULARIyla öğrencinin ünite değerlendirmedeki başarısını artırmayı amaçladık. Bu nedenle soruların hemen ardından YAZILI SORULARININ ÇÖZÜMLERİ başlığıyla bu soruların çözümlerini yazdık.

28

29

Yazılı sorularından sonra 20 sorulukÇÖZÜMLÜ TEST hazırladık. Testin çözümlerini açıklamalar yaparak verdik.

312

317

Her ünitede ünitenin uzunluğuna ve yıl içindeki ders saati ve SBS deki soru oranına göre test sayısını farklı tuttuk. Her testte 20 soru sorduk. Ancak ünitenin uzunluğuna göre kimi ünitelerdeki test sayısını arttırdık.

Ünitenin sonunda SINAVDA ÇIKMIŞ SORULAR başlığı altında o üniteyle ilgili çıkmış sınav sorularını koyduk.

15

Tüm testlerdeki soruların sağ alt köşesine, o sorunun hangi kazanımı kapsadığı belirtilmiş; bu şekilde kazanım dışı soru sormanın ve gereksiz bilgi aktarımının önüne geçmeye çalıştık.

100

Tüm testlerin cevap anahtarını kitabın son bölümünde verdik.

Kitabımızdan çalıştığınızda zamanda yolculuk yaptığınızı zannedeceksiniz. İnsan gezip gördüğü yeri unutur mu? Ne zaman gittiğini, ne gördüğünü, kimlerle tanıştığını unutmaz değil mi? İşte siz de bu kitapla tarihte yolculuğa çıkacaksınız. Savaşlara katılacak, kahramanlar tanıyacak, ayaklanmalar bastıracak, barış anlaşmaları imzalayacak, cumhuriyeti kuracaksınız. Bu tecrübeleri unutmanız mümkün mü? Artık tarih ezberlemek, savaşanları karıştırmak, neden savaşıldığını unutmak gibi bir durum bu kitapla birlikte sona erdi.

Yöntem ve tekniği yayınevimiz adına tescilli olan bu formatla öğretemeyen öğretmen, öğrenemeyen öğrenci kalmayacak. Biz iddialıyız.

Eserinizi görmek istiyorum.” diyen öğretmenimize ücretsiz gönderiyoruz.

Başarılarınızı paylaşmak bizi mutlu edecek.

Sadık Uygun Eğitim Yayınları

 
Öğrenci Girişi Öğretmen Girişi Veli Girişi Bayi Girişi Psikiyatrik Soru
Öğrenci Girişi Öğretmen Girişi Bayi Girişi