KAPAT
BU YAZIYI ARKADAŞINA GÖNDER
Arkadaşınızın Email Adresi :
Adınız ve Soyadınız :
Sizin Email Adresiniz :
Varsa Yorumunuz :
Güvenlik Doğrulaması :
5 + 6 =
7 Sınıf Fen Bilimleri Soru Anlatımlı
arkadaşıma gönder yazdır
 
   

KİTAP ÖZELLİKLERİ

Eğitimde gerçekleşmesi istenen davranışların basitten karmaşığa, somuttan soyuta doğru birbirinin ön koşulu olacak şekilde aşamalı sıralanmasına taksonomi denir. Biz de Fen Bilimleir kitaplarımızı Bloom taksonomisinin altı basamağına göre hazırladık.

Nedir bunlar?

1. Bilgi basamağı

2. Kavram basamağı

3. Uygulama basamağı

4. Analiz basamağı

5. Sentez basamağı

6. Değerlendirme basamağıdır.

Öğrencinin ne öğreneceğini bilme hakkı olduğunu düşündük. Bu düşünceyle öğretmenin de öğrencinin de ne öğreneceğini “kazanımları” konu başlarına yazarak gerçekleştirdik. Böylece gereksiz bilgi aktarımının ve eksik bilgi vermenin önüne geçmiş olduk. Öğretmen bu sınıfta ne öğretecek, öğrenci bu sınıfta ne öğrenecek daha işin başında belirlenmiş oldu.

Kitabımızda formatı yayınevimize tescilli olan bir yöntem kullandık.

Kazanımlardan onlarca soru çıkarıp her soruya ait bilgiyi sorunun hemen altına yazdık. Bilgileri öğrenciyle diyalog içinde verip yer yer öğrenciye, “Ne, Neden, Nasıl, Niçin, Kim?” gibi sorular sorarak öğrenciyi konunun içine çektik. Öğrencinin öğrenirken sorgulamasını, düşünmesini ve yorum yapmasını amaçladık. Soruları sorarken öğrencinin Evet ya da Hayır diyebileceği kutuları sorunun hemen altına koyduk. Öğrencinin soruya evet ya da hayır demesini istedik. Hemen sorgulamaya geçip “Neden?” böyle dediğini sorduk. Biraz bekleyip “Çünkü” girişiyle nedenini açıkladık. Öğrencinin çıkarımıyla, yazarın çıkarımının birleştiği noktada “Öyleyse” girişiyle yeniden pekiştirici açıklamalarda bulunduk.

Konular, sorular ve yanıtlarıyla anlatılırken yeri geldikçe SBS formatına göre hazırlanmış çoktan seçmeli örnek sorular sorduk. Bu örnek sorularda çözümü detaylarıyla verdik.

Konular anlatırken bol ve kaliteli görsel materyal kullandık. Görsellerimizi ressamlara çizdirdik.

«Konusuna göre gerçek resimler kullandık. RESİM 1

Bazı özel konularda şekilleri tasarımcılara çizdirdik. RESİM 2

Konuları anlamayı ve çeşitli yerlerde karşılaştırmayı kolaylaştırmak için özet şeklinde tablolar oluşturduk. RESİM 3

Konular anlatılırken günlük hayattan örnekler verip öğrenilen konuların yaşamla ilişkilendirilmesini sağlamayı amaçladık.

Her ünitenin sonunda ünite ile ilgili sorular sorup DOĞRU-YANLIŞ olduklarını öğrenciye seçtirdiğimiz ifadeler yazdık. Soruların yanıtlarını tersten okunacak şekilde bir kutuda aynı sayfada verdik. RESİM 4

Ünite ile ilgili kavramlarla tamamlanabilecek BOŞLUK DOLDURMA etkinlikleri hazırladık. Bu çalışmada da yanıtları tersten okunacak şekilde aynı sayfanın altında verdik. RESİM 5

KAVRAM HARİTASI ile üniteye kuşbakışı bir görüntüyle bakıp konuların birbirleriyle ilişkilendirilmesini amaçladık. Kavram haritasında boş bırakılan yerlerin doldurulmasını öğrenciye bıraktık. RESİM 6

DOĞRU ÇIKIŞLARI BULALIM etkinliğiyle ünite ile ilgili bilgiler birbirini takip eden basamaklar halinde kutulara yazıldı. Üzüm salkımına benzeyen bu basamaktaki yollardan giderken öğrenciye verilen ifadelerin doğru mu yanlış mı olduğu soruldu. Doğru basamaklardan ilerlendiğinde en son basamaktaki çıkışın neresi olacağı soruldu. RESİM 7

Ünitede geçen kavramlarla BULMACA oluşturduk ve bulmacayı öğrencinin keyifle çözmesini istedik. RESİM 8

Ünite içinde geçen kavramların, resimlerin, bilgilerin eşleşeceği GÖRSEL ETKİNLİK sayfaları hazırladık. RESİM 9

YAZILI SORULARI yla öğrencinin ünite değerlendirmedeki başarısını artırmayı amaçladık. Bu nedenle soruların hemen ardından YAZILI SORULARININ ÇÖZÜMLERİ başlığıyla bu soruların çözümlerini yazdık. RESİM 10- RESİM 11

Buraya kadar olan etkinlik örneklerini her ünitede hazırladık. Bunun dışında ünitelerin özelliğine, yoğunluğuna göre orijinal çalışmaların olduğu çeşitli etkinlik örneklerini de kitabımızda bol bol göreceksiniz. RESİM 12- RESİM 13- RESİM 14- RESİM 15- RESİM 16

Bütün etkinliklerin çözümlerini kitabımızın son sayfalarına yerleştirdik.

Yazılı sorularından sonra 20 soruluk ÇÖZÜMLÜ TEST hazırladık. Testin çözümlerini açıklamalar yaparak verdik. RESİM 17- RESİM 18

Her ünitede ünitenin uzunluğuna ve yıl içindeki ders saati ve SBS deki soru oranına göre test sayısını farklı tuttuk. Her testte 20 soru sorduk. Ancak ünitenin uzunluğuna göre kimi ünitede 4 tane test varken kimi ünitede bu sayıyı 9 teste kadar çıkardık. RESİM 19- RESİM 20

Her ünitenin sonunda Sınav Soruları ve Çözümlerini yazdık. RESİM 21-RESİM 22

Kitabımızı çalışırken sanki yanınızda sizi çok iyi anlayan öğretmeniniz varmış gibi hissedeceksiniz. Size konuyu sohbet eder gibi anlatacak, yer yer sizi konuya çekmek için “Sence neden böyle? “ gibi sorular soracak. Sana sınavlarda çıkabilecek tüm soru tiplerini anlatacak, öğretecek. Yazılılarda ne tür soruların sorulacağını söyleyecek. Sana fen bilimleri dersini çok sevdirecek.

Yöntem ve tekniği yayınevimiz adına tescilli olan bu formatla öğretemeyen öğretmen, öğrenemeyen öğrenci kalmayacak. Biz iddialıyız.

“Eserinizi görmek istiyorum.” diyen öğretmenimize ücretsiz gönderiyoruz.

Başarılarınızı görmek  bizi mutlu edecek.

Sadık Uygun Eğitim Yayınları

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Öğrenci Girişi Öğretmen Girişi Veli Girişi Bayi Girişi Psikiyatrik Soru
Öğrenci Girişi Öğretmen Girişi Bayi Girişi